T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
A. GENEL
İlimizde mevsimsel faktörler sebebiyle havaların ısındığı yaz aylarında eğlenmek, dinlenmek, yüzmek, piknik yapmak, balık tutmak, spor yapmak gibi sebeplerle göl ve göletler, sulama kanalları, barajlar, akarsu yatakları ve havuzlar gerek vatandaşlarımız gerekse turistler tarafından öncelikli olarak tercih edilmektedir. Bu alanlarda zaman zaman yaşanan ve can kayıplarına sebep olan boğulma olaylarının, yüzme bilmenin beraberinde getirdiği özgüven duygusu, zıpkınla balık avcılığında sığ su bayılmaları, su sporları faaliyetleri esnasında yaşanan kazalar gibi çeşitli nedenlerden kaynaklandığı görülmektedir. Bu nedenle göl ve göletler, barajlar, sulama kanalları, akarsu yatakları ve havuzlarda yüzme faaliyetinin düzenlenmesi meydana gelebilecek boğulma olaylarının ve can kayıplarının önlenmesi açısından büyük önem arz etmektedir.
B. HUKUKİ DAYANAK
5442 sayılı İl İdaresi Kanununun 11’inci maddesinin (c) bendinde “İl sınırları içinde huzur ve güvenliğin, kişi dokunulmazlığının, tasarrufa müteallik emniyetin, kamu esenliğinin sağlanması ve önleyici kolluk yetkisi valinin ödev ve görevlerindendir. Bunları sağlamak için vali gereken karar ve tedbirleri alır.” hükmü yer almaktadır.
C.AMAÇ
Bu çerçevede, suda boğulma vakalarının önlenmesi, yüzme alanlarında uyulacak genel kuralların belirlenmesi, suda boğulma olaylarının analizinin yapılarak sebeplerinin araştırılması ve denetimlerin artırılması.
Ç. GENEL ESASLAR
1. İl Sınırları içinde yer alan; Göl, gölet, baraj, sulama kanalı, akarsu, sulama ve hayvan içme suyu göletleri, kum ocağı sahalarında biriken göletler, sel kapanı, regülatör, su iletimi, deşarj veya taşkın kontrol kanalı vb. alanlarda suya girilmesi yasaklanmıştır
2. Tam boy ve yarım boy balıkçı çizmeleri ile Yeşilırmak, baraj, gölet gibi sulara girilmesi, çizmelerin yanından su dolarak boğulma vakalarına neden olduğundan, balıkçı çizmeleri ile suya girilerek balık avlanması yasaklanmıştır. Bu emir sorumluluk alanı içerisinde kolluk kuvvetlerince yerine getirilecektir.
3. Boğulma vakalarının meydana geldiği yerlerde suya girilmesinin can güvenliği açısından tehlike arz ettiğini belirten uyarı ve ikaz levhaları İlgili kurumlar tarafından (Kaymakamlıklar, Yerel Yönetimler, İl Özel İdaresi, DSİ 73. Şube Müdürlüğü), kum ocaklarında ise işletmecileri tarafından su yatağından kum alınan alanlara uyarı ve ikaz levhaları konulacaktır. Bu konuya yönelik ilgili kurumlar tarafından ilave tedbirler planlanacaktır.
4. Havuzlarda, tekne gezintisi ve işletme faaliyetlerinin yapıldığı göl kenarlarında cankurtaran personelinin bulundurulması için işletmeci tarafından gerekli tedbirler alınacak ve işletme ruhsatı veren Belediyeler tarafından denetimler yapılacaktır.
5. DSİ tarafından işletilen veya çeşitli kurum ve kuruluşlara devredilen tesislerin (baraj, gölet, sel kapanı, regülatör, su iletimi, deşarj veya taşkından koruma kanalı gibi) çevresine insan geçişinin engellenmesi amacıyla fiziki güvenlik tedbirleri (tel çit, korkuluk, uyarı levhaları gibi), Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü Su Yapıları Koruyucu Güvenlik Tedbirleri Yönetmeliği çerçevesinde ilgili kurumlarca; yönetmelik kapsamı dışındaki su yapılarında ise tabi oldukları mevzuat hükümlerine göre işletmecisi tarafından yapılacaktır.
6. İlimiz sınırları dâhilinde bulunan HES kanallarında meskûn mahallere yakın yerlerde her iki cepheden kanalların tel örgülerle kapatılacak, kanal boyunca gerekli uyarı levhalarının konulacak, denetimlerin ise DSİ 73. Şube Müdürlüğü tarafından yapılacaktır.
7. İl Sağlık Müdürlüğü tarafından suda boğulma olayları sonrasında ilkyardım kurallarını ihtiva etmek için boğulma vakalarında olay yerine ilk giden Jandarma, Polis, AFAD, İtfaiye ve ilgili görevli personellere ilk yardım eğitimi düzenlenecektir.
8. Okullarda “Çeken Akıntı” konulu, sulama kanallarında, barajlarda ve insan sağlığı ile can güvenliği açısından yüzmeye uygun olmayan yerlerde suya girilmesinin tehlikeleri hakkında eğitimler verilecektir.
9. İlimiz/İlçelerimiz imkânlar çerçevesinde paydaş kurum/kuruluşlarla iş birliği içerisinde yüzme kursları/programları düzenlenecek ve/veya isteklilere cankurtaranlık eğitimi verilecektir.
10. Özellikle boğulma vakalarına dayalı can kayıplarının arttığı dönemlerde paydaş kurum/kuruluşlar aracılığıyla vatandaşlarımızın bilgilendirilmesi bilinçlen-dirilmesine yönelik faaliyetler yoğunlaştırılacaktır.
11. Özellikle hafta sonu ve bayram tatillerinde riskli alanlarda denetimler artırılacaktır.
12. Bu Genel Emir ile yasaklanan alanlarda suya giren 15 yaş ve üzeri kişilere idari yaptırım cezası uygulanacaktır. 15 yaşından küçüklerin ise sulardan çıkarılarak kolluk kuvvetleri marifetiyle ailelerine teslim edilecek ve bu kişilere yönelik bilgilendirici çalışmalar yapılacaktır.
13. Kolluk kuvvetleri, belediye zabıta kuvvetleri ve DSİ 73. Şube Müdürlüğü görevlileri tarafından sık ve düzenli denetimler gerçekleştirilecektir.
D. CEZAİ HÜKÜMLER
Valilik Makamının bu kararına uymayanlar hakkında, eylemleri ayrı bir suç teşkil etmedikleri takdirde, 5442 sayılı İl İdaresi kanunu 66.Maddesi "İl Genel Kurulu veya İdari Kuralları yahut en büyük mülki amir tarafından kanunların verdiği yetkiye istinaden ittihaz ve usulden tebliğ veya ilan olunan karar ve tedbirlerin tatbik ve icrasına muhalefet eden veya müşkülat gösterenler veya riayet etmeyenler, mahalli mülki amir tarafından Kabahatler Kanununun 32'nci hükmü uyarınca cezalandırılır.” hükmü uyarınca işlem yapılacaktır.
E. YÜRÜRLÜLÜK
Bu karar yayımlandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer İlgili kurumlara ve Amasya ilinde bulunanlara ilan ve tebliğ yerine geçer.
F. YÜRÜTME
Gereğini önemle rica ederim.
Yılmaz DORUK
Vali
|